Budowa tunelu pomiędzy Męciną, a Mordarką zaczęła się pod koniec marca. Od tego czasu jedna z maszyn, która pracuje w terenie wydrążyła już ponad 300 metrowy odcinek. W czerwcu do akcji wkroczy druga maszyna, której montaż właśnie trwa na placu budowy.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już w przyszłym roku zarówno tunel kolejowy, jak ten ewakuacyjny połączą stację w Męcinie z przystankiem w Mordarce. Dzięki temu znacząco skróci się przejazd pociągiem z Limanowej w kierunku Nowego Sącza.
Polecany artykuł:
Kinga, która jest przeszło 600 tonową tarczą TBM, rozpoczęła drążenie tunelu ewakuacyjnego w ostatni dzień marca. Do dziś maszyna wybudowała niemal 300 metrów podziemnej budowli. Prace trwają w tym miejscu bez przerw. Docelowo tarcza ma pokonywać ponad 10 metrów górotworu na dobę, przy jednoczesnym montażu ścian i usuwaniu wydobytego urobku. Pozwoli to na wydrążenie niemal 4 kilometrów tunelu w około 10 miesięcy.
Tuż obok tunelu ewakuacyjnego drążony będzie tunel dla pociągów. Wykona go Jadwiga, większa siostra Kingi. Obecnie tarcza TBM jest składana i przygotowywana do pracy, która rozpocznie się za kilka tygodni.
Tunel w rejonie Limanowej nie będzie jedynym, który powstanie w ramach nowej sieci kolejowej na południu Polski. W sumie na wszystkich odcinkach zaplanowano aż 20 tuneli o łącznej długości niemal 21 kilometrów.

Nowy tunel w okolicach Limanowej będzie częścią większego połączenia, które powstaje w Małopolsce. Projekt pod hasłem „Podłęże-Piekiełko” składa się z modernizacji i elektryfikacji 75 kilometrów trasy Chabówka–Nowy Sącz i budowy 58 km nowej linii, która połączy Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
Kiedy całość będzie gotowa najszybsze pociągi trasę Kraków – Nowy Sącz przejadą w około 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie około 90 minut.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!