Tym razem chodzi o odcinek Limanowa – Klęczany. Firma, która wygra przetarg będzie musiała wybudować między innymi nowe tory, mosty, wiadukty, stacje i przystanki kolejowe, a także nowe tunele.
W ramach prac zaplanowano kompleksową wymianę torów na długości około 60 kilometrów, budowę estakady w Limanowej oraz dwóch tuneli w rejonie miejscowości Pisarzowa oraz Piekiełko. Przebudowanych będzie też dziesięć przystanków oraz 6 stacji kolejowych. Cała linia będzie też z elektryfikowana - mówi Mateusz Banat z krakowskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych.
Na linii Limanowa – Nowy Sącza powstaną też nowe przystanki w Pisarzowej, Męcinie i Chomranicach.
To już czwarty przetarg na przebudowę linii kolejowej Chabówka Nowy Sącz. Wcześniej podobne przetargi ogłoszono dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte, Klęczany – Nowy Sącz oraz Rabka Zaryte - Mszana Dolna.
Modernizacja trasy Chabówka – Nowy Sącz, to niezwykle ważna inwestycja, która zwiększy dostępność komunikacyjną oraz wzmocni znaczenie i atrakcyjność kolei w regionie. Ogłoszenie kolejnego przetargu na wykonanie prac oznacza, że jesteśmy coraz bliżej realizacji celu przedsięwzięcia i tym samym spełnienia oczekiwań mieszkańców – mówi Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Przebudowana linia Chabówka – Nowy Sącza ma się połączyć z zupełnie nową trasą, która pójdzie w kierunku Krakowa. Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark - Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz ma kosztować około 10 miliardów złotych. Budowa ma się zakończyć do 2028 roku.
Kiedy całość będzie gotowa podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma trwać mniej niż 2 godziny, a z Krakowa do Nowego Sącza mniej niż godzinę.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!