O taką pomoc może postarać się każdy, kto planuje wymianę dachu. Wystarczy tylko złożyć odpowiedni wniosek. Ci, którzy zrobią to do 7 października, azbestu pozbędą się jeszcze w tym roku.
Zgodnie z programem odbierane są odpady zawierające azbest z nieruchomości zlokalizowanych na terenie powiatu nowosądeckiego. Pokrywane są koszty pakowania, załadunku, transportu i przekazania do unieszkodliwienia na składowisko odpadów niebezpiecznych. Mieszkańcy powiatu mają gwarancję bezpłatnego pozbycia się odpadów zawierających azbest i otrzymują dokumenty świadczące o należytym ich unieszkodliwieniu – mówi Stanisław Ryba dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Polecany artykuł:
Warto jednak pamiętać, że mieszkańcy nie płacą tylko za pakowanie i transport azbestu do utylizacji. Dach trzeba jednak wymienić za własne pieniądze.
Do tej pory w powiecie nowosądeckim usunięto już wiele ton azbestu. Tylko w tym roku wywieziono ponad 1240 ton azbestu z 458 posesji.
Wypełnione wnioski o usunięcie eternitu można składać w starostwie powiatowym w Nowym Sączu. Formularze można dostać w starostwie, w urzędach miast i gmin, a także można pobrać ze strony starostwa powiatowego w Nowym Sączu.
Zgodnie z Krajowym planem usuwania wyrobów zawierających azbest termin rozwiązania problemu azbestu upływa w 2032 roku.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!