Tym razem będzie można usunąć aż 800 ton azbestowych płyt. Starosta nowosądecki Tadeusz Zaremba oraz wicestarosta Antoni Koszyk podpisali umowę z właścicielem firmy, która zajmie się usuwaniem tego niebezpiecznego materiału.
Od wielu lat realizujemy projekty, dzięki którym mieszkańcy Sądecczyzny mogą pozbyć się azbestu z dachów swoich domów. Mają gwarancję bezpłatnego pozbycia się odpadów. Otrzymują też dokumenty świadczące o należytym ich unieszkodliwieniu – mówi starosta Tadeusz Zaremba
Usunięcie wspomnianych 800 ton azbestu będzie kosztować ponad 360 tysięcy złotych. Połowę pieniędzy wykłada powiat. Resztę dokładają gminy.
Warto jednak pamiętać, że mieszkańcy nie płacą tylko za pakowanie i transport azbestu do utylizacji. Dach trzeba jednak wymienić za własne pieniądze.
Od 2001 roku z terenu powiatu nowosądeckiego wywieziono już około 15 tysięcy ton tych odpadów, co kosztowało ponad 5 milionów złotych.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!