Szkolny podcast I LO w Nowym Sączu
Przeprowadzają wywiady z laureatami olimpiad, rozmawiają z absolwentami szkoły, czy robią sondy z uczniami i nauczycielami. „Podcastowe Kroniki Długosza” tworzą uczniowie jednej z klas o profilu dziennikarskim. Ich podcast właśnie kończy rok i jest bardzo chętnie słuchany przez uczniów szkoły. Do tej pory w I LO przez kilka dekad działały szkolne gazetki, ale po pandemii i nauce zdalnej, grupa uczniów pod opieką swojej polonistki Ewy Kołacz postanowiła spróbować tworzyć w sieci i tam publikować swoją twórczość. To pierwsza szkoła w Nowym Sączu, która prowadzi własny podcast. Zdaniem uczniów i dyrekcji szkoły "Podcastowe Kroniki Długosza" są zdecydowanie bardziej atrakcyjne niż szkolne radiowęzły, bo treści można słuchać przez internet w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Wystarczy smartfon z dostępem do internetu.
Polecany artykuł:
„Podcastowe Kroniki Długosza” tworzą Magda Kogut, Maciek Baczyński, Angelika Baran, Klaudia Kołdras i Oliwia Brdej. Swój pomysł zgłosili w zeszłym roku do szkolnego budżetu obywatelskiego. Niestety nie wygrali, ale nie poddali się i dopięli swego. Uruchomili własny podcast, którego można słuchać na Spotify. Dostali też pieniądze na zakup profesjonalnego sprzętu do nagrywania. Do tej pory przygotowali oni 15 odcinków. Problemem jest jednak brak odpowiedniego pomieszczenia, gdzie mogliby w ciszy i spokoju nagrywać swoje treści. W tym roku ekipa kończy naukę w I LO. W maju będą pisać maturę. Mają już swoich następców. Produkcję szkolnego podcastu przejmą ich młodsi koledzy, również z klasy o profilu dziennikarskim.