Tory pomiędzy Klęczanami, a Limanową w dużej części poprowadzą nowym śladem, powstanie też nowy tunel, dzięki czemu czas przejazdu na tej trasie znacznie się skróci.
To będzie rewolucja dla połączeń między Krakowem, a Nowym Sączem. Ta inwestycja jest częścią większego projektu, który nie tylko skróci czas podróży, ale znacznie zwiększy pole manewru dla przewoźników, tak aby wreszcie można było z Krakowa do Nowego Sącza i z Nowego Sącza do Krakowa dostać się w 60 minut - mówi Dariusz Klimczak minister infrastruktury
Na odcinku Klęczany – Limanowa zmodernizowany i zelektryfikowany zostanie tor o długości przeszło 12 kilometrów. Pomiędzy miejscowościami Męcina i Mordarka wydrążony będzie tunel o długości ponad 3 kilometrów. W Mordarce i Chomranicach powstaną nowe przystanki. Natomiast stacja w Męcinie będzie w nowej lokalizacji.
W planach jest też przebudowa 10 wiaduktów i 12 mostów. Przejazdy kolejowo-drogowe będą zastąpione skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. Nowym torem pomiędzy Limanową, a Klęczanami pociągi pojadą w 2026 roku. Nowym odcinkiem pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 160 kilometrów na godzinę, a pociągi towarowe do 100 kilometrów.
Warto wiedzieć, że prace budowlane trwają dziś na trzech innych fragmentach linii kolejowej 104. To odcinek Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte oraz Rabka Zaryte – Mszana Dolna. Trwa też przetarg na przebudowę stacji Limanowa.
Przebudowana trasa Chabówka – Nowy Sącz będzie częścią większego projektu kolejowego. Oprócz modernizacji i elektryfikacji trasy Chabówka – Nowy Sącz powstanie też nowa liniia, która połączy Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
Dzięki temu najszybsze pociągi trasą Kraków – Nowy Sącz przejadą w około 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego ma trwać 90 minut.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!