Starty most kolejowy na rzece Dunajec zbudowano w 1884 roku. Przeprawa miała ponad 300 metrów długości. Pod koniec II Wojny Światowej most zniszczono. Odbudowa trwała 2 lata. Pociągi pasażerskie i towarowe jeździły nim aż do 2004 roku, kiedy wstrzymano ruch na linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz. W ostatnich latach na moście można było zobaczyć tylko pociągi retro, które były uruchamiane w sezonie letnim.
Nowy most kolejowy na rzece Dunajec będzie podobny do mostu drogowego, który znajduje się kilkaset metrów dalej. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to całość będzie gotowa w drugiej połowie 2025 roku.
Nowy most kolejowy na Dunajcu będzie częścią linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka, której przebudowa zaczęła się jesienią tego roku. Niestety prace trwają nie tylko na torach, ale też na ulicach i przejazdach drogowo – kolejowych na terenie Nowego Sącza, co powoduje duże utrudnienia.
Już teraz częściowo zamknięta jest ulica Starowiejska, Kolejowa, Zielona, Tatrzańska, Mickiewicza czy Lenartowicza. Na tym jednak nie koniec, bo w kolejnych miesiącach utrudnień będzie więcej. Wiosną przyszłego roku ma się też zacząć przebudowa przejazdu drogowo - kolejowego na ulicy Krakowskiej, gdzie powstanie nowy wiadukt.
Przebudowana trasa Chabówka – Nowy Sącz będzie częścią nowej linii kolejowej o nazwie Podłęże – Piekiełko, która region sądecki i podhalański połączy z Krakowem. Po zakończeniu prac podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma trwać mniej niż 2 godziny, a z Krakowa do Nowego Sącza mniej niż godzinę.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!