Most kolejowy na Dunajcu przeszedł do historii.  Po stalowej konstrukcji nie ma już prawie śladu!

i

Autor: Darek Ryś Most kolejowy na Dunajcu przeszedł do historii. Po stalowej konstrukcji nie ma już prawie śladu!

nowy sącz

Most kolejowy na Dunajcu przeszedł do historii. Po stalowej konstrukcji nie ma już prawie śladu!

2023-12-19 17:30

To już koniec kolejowego mostu na rzece Dunajec w Nowym Sączu. Gigantyczna stalowo – betonowa konstrukcja właśnie przechodzi do historii. W miejscu starego mostu powstanie nowoczesna przeprawa, która będzie częścią nowej kolejowej trasy Nowy Sącz – Chabówka.

Starty most kolejowy na rzece Dunajec zbudowano w 1884 roku. Przeprawa miała ponad 300 metrów długości. Pod koniec II Wojny Światowej most zniszczono. Odbudowa trwała 2 lata. Pociągi pasażerskie i towarowe jeździły nim aż do 2004 roku, kiedy wstrzymano ruch na linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz. W ostatnich latach na moście można było zobaczyć tylko pociągi retro, które były uruchamiane w sezonie letnim.

Nowy most kolejowy na rzece Dunajec będzie podobny do mostu drogowego, który znajduje się kilkaset metrów dalej. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to całość będzie gotowa w drugiej połowie 2025 roku.

Posłuchaj mieszkańców Nowego Sącza

Nowy most kolejowy na Dunajcu będzie częścią linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka, której przebudowa zaczęła się jesienią tego roku. Niestety prace trwają nie tylko na torach, ale też na ulicach i przejazdach drogowo – kolejowych na terenie Nowego Sącza, co powoduje duże utrudnienia.

Już teraz częściowo zamknięta jest ulica Starowiejska, Kolejowa, Zielona, Tatrzańska, Mickiewicza czy Lenartowicza. Na tym jednak nie koniec, bo w kolejnych miesiącach utrudnień będzie więcej. Wiosną przyszłego roku ma się też zacząć przebudowa przejazdu drogowo - kolejowego na ulicy Krakowskiej, gdzie powstanie nowy wiadukt.

QUIZ: Czy pamiętasz pierwsze polskie teleturnieje?

Pytanie 1 z 10
1. Jak nazywała się słynna pierwsza hostessa "Koła Fortuny"?

Przebudowana trasa Chabówka – Nowy Sącz będzie częścią nowej linii kolejowej o nazwie Podłęże – Piekiełko, która region sądecki i podhalański połączy z Krakowem. Po zakończeniu prac podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma trwać mniej niż 2 godziny, a z Krakowa do Nowego Sącza mniej niż godzinę.

Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!