Stara trasa łącząca Klęczany z Nowym Sączem będzie rozebrana, a w jej miejsce powstanie nowa. Wymienione będą nie tylko tory, ale też sieć trakcyjna, obiekty inżynieryjne, a także urządzenia do sterowania ruchem kolejowym.
Przebudowana będzie stacja w Marcinkowicach, a także przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Powstaną między innymi nowe perony, przejście podziemne, winda oraz wygodne dojścia, które ułatwią dostęp do kolei wszystkim podróżnym. W planach jest też budowa nowego mostu na rzece Dunajec oraz przebudowa przejazdów drogowo -kolejowych na terenie miasta Nowego Sącza.
Polecany artykuł:
Podobne prace trwają też na innym odcinku linii kolejowej numer 104 na trasie Chabówka – Rabka Zaryte, a w kolejnych miesiącach PKP PLK chce rozpocząć przebudowę torów, które prowadzą przez powiat limanowski. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to pierwsze pociągi odnowioną linią Nowy Sącz - Limanowa będą mogły przejechać w 2026 roku, a całą linią z Nowego Sącza do Chabówki w 2028.
Przebudowana trasa Chabówka – Nowy Sącz będzie częścią nowej linii kolejowej o nazwie „Podłęże – Piekiełko”, która region sądecki i podhalański połączy z Krakowem.
Oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 kilometrów trasy Chabówka – Nowy Sącz w planach jest też budowa 58 kilometrów nowej linii, która połączy Podłęże koło Krakowa z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Koszt tych prac szacuje się na około 10 miliardów złotych.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!