Coolshop wchodzi na polski rynek. Co można tam kupić?
Co to jest Coolshop? Coolshop to platforma e-commerce, założona w styczniu 2002 roku w Danii. Internetowy sklep oferuje dziesiątki tysięcy produktów z ponad 20 kategorii ponad 2 mln stałych klientów na 1/3 europejskich rynków. Coolshop jest częścią Cool Group, która skupia 18 firm i organizacji z ośmiu branż działających w 14 krajach.
W ciągu ostatnich pięciu lat Coolshop niemal trzykrotnie zwiększył swoje przychody – z 357,2 mln zł w 2019 r. do prawie 1 mld zł w 2023 r. W tym samym czasie ponad 3,5-krotnie powiększył również kapitał własny, którego wartość w ostatnim roku rozliczeniowym osiągnęła 106 mln zł. W minionych pięciu latach firma poczyniła inwestycje w nieruchomości i sprzęt na poziomie 70 mln zł, z czego 30 mln zł zainwestowała tylko w ubiegłym roku. Oprócz sklepu internetowego w niektórych krajach marka prowadzi również sklepy stacjonarne, m.in. w Norwegii i Szwecji – czytamy w komunikacie firmy.
Docelowo Coolshop ma stanowić w Polsce poważną konkurencję dla Allegro czy AliExpress. Klienci będą mogli wybierać spośród niemal 45 tys. produktów bez subskrypcji, czyli konieczności opłacania abonamentu w celu uzyskania zniżek czy dodatkowych usług. W Coolshop znajdziemy m.in. kategorie takie jak:
- gry i konsole,
- zabawki,
- elektronikę,
- dom i kuchnia,
- kosmetyki,
- produkty dla dzieci,
- odzież,
- artykuły sportowe,
- narzędzia.
Polski oddział Coolshop wraz z lokalnym zespołem prowadzi Andrzej Rzym. Wcześniej przez wiele lat był związany był z duńską firmą Dangaard Group, gdzie z sukcesami budował zespół firmy w Polsce oraz zarządzał rozwojem sprzedaży zagranicznej, odpowiadając za relacje z klientami na całym świecie – informuje firma.