Będzie wygodnie i bezpiecznie. Droga krajowa numer 28 doczeka się remontu!

i

Autor: GDDKiA Kraków Będzie wygodnie i bezpiecznie. Droga krajowa numer 28 doczeka się remontu!

region

Będzie wygodnie i bezpiecznie. Droga krajowa numer 28 doczeka się remontu!

2024-09-03 15:10

Duże zmiany czekają drogę krajową numer 28, która prowadzi przez nasz region. Na kilku odcinkach ta trasa będzie przebudowana. Przetarg są już ogłoszony. Na razie na przygotowanie dokumentacji projektowej. Na oferty GDDKiA czeka do 10 października.

Przetarg, który ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dotyczy przygotowanie dokumentacji projektowej dla rozbudowy czterech odcinków drogi krajowej numer 28 od Wadowic do Chełmca koło Nowego Sącza. W sumie jest to blisko 80 kilometrów.

Jest to już drugie postępowanie dla wskazanego fragmentu drogi krajowej numer 28. Pierwsze zostało przez nas unieważnione po analizie zapytań oferentów. Wprowadziliśmy zmiany do zakresu zamówienia tak, aby skrócić czas niezbędny do opracowania dokumentacji – wyjaśnia Monika Skrzydlewska z GDDKiA w Krakowie.

Na odcinku Wadowice – Sucha Beskidzka, który ma prawie 20 kilometrów długości zaplanowano przebudowę 12 przepustów i jednego mostu w Suchej Beskidzkiej na Stryszawce. Przebudowane będą też 24 skrzyżowania.

Na trasie Białka – Skomielna Biała liczącym też około 20 kilometrów GDDKiA chce przebudować 7 mostów i 37 przepustów, a także około 40 skrzyżowań. Na odcinku Kasina Wielka – Limanowa do przebudowy wybrano 2 mosty i 89 przepustów, a także 27 skrzyżowań. Na trasie powstanie też 5 nowych mostów,.

Remontu doczeka się też prawie 19 kilometrowy odcinek z Limanowej do Chełmca. Tam przebudowane będą aż 53 przepusty i prawie 20 skrzyżowań. Zaplanowano też budowę jednego nowego mostu.

Dokończysz najsłynniejsze przysłowia o zwierzętach? Rozwiąż quiz i sprawdź swoją wiedzę

Pytanie 1 z 10
Uzupełnij przysłowie: "Gdyby kózka nie skakała, to by... nie złamała"

Zdecydowaliśmy, że w ramach rozbudowy drogi po istniejącym śladzie prace rozpoczniemy od przygotowania wielowariantowej koncepcji, która uwzględni wariantowanie tylko wybranych elementów zlokalizowanych na przebiegu aktualnego śladu drogi. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie ostatecznej decyzji środowiskowej, a w dalszej części przystąpienie do realizacji projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Taka zmiana przyspieszy proces uzyskiwania niezbędnych decyzji, a tym samym wpłynie na termin całej inwestycji - dodaje Skrzydlewska z GDDKiA w Krakowie.

Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!