Nowy kawałek „zakopianki” ma ponad 16 kilometrów długości i jest poprowadzony w nowym śladzie. Droga jest dwujezdniowa i dwupasmowa. Na całej trasie powstało też 27 przeróżnych obiektów. To między innymi mosty, wiadukty i estakady.
Najdłuższy obiekt jest w Lasku, ma 687 metrów długości, a jezdnia biegnie na nim nawet 24 metry nad ziemią. Druga pod tym względem konstrukcja ma 527 metrów i przebiega nad rzeką Czarny Dunajec i ulicą Ludźmierską w Nowym Targu. Na nowej drodze powstały cztery węzły. To Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe.
Polecany artykuł:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przypomina jednak, że budowa jeszcze się nie skończyła. Na dziś na tym odcinku drogi krajowej numer 47 wykonano około 95 procent zaplanowanych prac. Do zrobienia jest między innymi budowa połączenia starej zakopianki z węzłem Klikuszowa. Dlatego na trasie obowiązuje jeszcze ograniczenie prędkości do 70 kilometrów na godzinę
Budowa zakopianki pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem zaczęła się w czerwcu 2020 roku. Prace kosztowały 995 milionów złotych. Do przebudowy zostaje jeszcze ostatni odcinek zakopianki od Nowego Targu do Zakopanego. Roboty na tym odcinku są planowane na rok 2028.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!