Nowy Sącz. Koniec zadań domowych w podstawówkach
Zniesieni prac domowych zapowiedziało w styczniu Ministerstwo Edukacji. Projekt zakładał całkowitą likwidację zadań domowych w klasach I – III szkół podstawowych. W klasach starszych, IV-VIII takie prace mogą być zadane, ale będą nieobowiązkowe, nauczyciele nie będą mogli ich ocenić, a jedynie wskazać błędy, jakie uczeń popełnił w zadaniu i powiedzieć, co zrobił dobrze. Tak też się stało. Od początku kwietnia zmiany weszły w życie. Niektórym nauczycielom z Nowego Sącza pomysł się nie podoba. Uważają oni, że brak zadań doprowadzi do obniżenia poziomu wiedzy uczniów.
Konsekwencje tego mogą być w przyszłości nie najlepsze. Brak obowiązkowych zadań domowych może wpłynąć na poziom nauki uczniów i poziom wiedzy przyszłego absolwenta szkoły podstawowej – komentuje Łukasz Połomski, nauczyciel historii w szkole podstawowej. - Pytanie, czy to jest zadanie pisemne, czy przeczytanie lektury. To jedna kwestia. Druga kwestia to specyfika przedmiotu – nie wyobrażam sobie, żeby maluszki, które nie mają wprawnej ręki, nie trenowałyby kaligrafii – dodaje Edyta Danielska, nauczycielka języka polskiego.
Różne zdanie na temat zmian mają też uczniowie starszych klas szkół podstawowych.
Zadania domowe nadal mogą być zadawane w szkołach ponadpodstawowych.