Drzewa i krzewy w pierwszej kolejności będą posadzone przy odcinkach Chabówka – Rabka Zaryte oraz bocznica Klęczany – Nowy Sącz, gdzie prace budowlane skończą się najszybciej. Drzewa i krzewy pojawią się w parkach, w rejonach szkół i skwerów, które są na terenach gmin, przez które przebiegają tory.
Polecany artykuł:
Już w połowie grudnia pociągi pojawią się na stacji Rabka Zaryte. Tym samym zakończy się modernizacja pierwszego odcinka linii kolejowej 104. Oprócz nowych torów, peronów, wiaduktów i mostów mieszkańcy zyskają także pokaźną ilość zieleni. Tylko na odcinku Chabówka – Rabka Zaryte posadzono 730 drzew i 1000 m2 krzewów. Dodatkowo we wskazanych decyzją środowiskową miejscach pojawią się budki dla ptaków i nietoperzy.
Zielono będzie także przy innym odcinku, gdzie prace budowlane też się kończą. Chodzi o kawałek z Klęczan do Nowego Sącza. Tam posadzonych będzie niemal 8,5 tysiąca drzew, a także 10 tysięcy metrów kwadratowych krzewów. Odcinek Klęczany – Nowy Sącz gotowy będzie w połowie przyszłego roku.
Nowe połączenie Krakowa z Nowym Sączem i Zakopanem umożliwi Małopolanom sprawną komunikację najbardziej ekologicznym środkiem transportu, jakim jest pociąg. Cieszę się, że oprócz stacji kolejowych i torów zostawimy po sobie również dużo nowej zieleni, zlokalizowanej w miejscach wskazanych przez przedstawicieli lokalnej społeczności – mówi Mateusz Wanat, dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Modernizacja i elektryfikacja 75 linii kolejowej 104 Chabówka – Nowy Sącz to pierwszy etap dużego projektu pod nazwą „Podłęże-Piekiełko”. Kolejną częścią będzie zupełnie nowa, 58 kilometrowa nowa linia łącząca Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
Dziś prace trwają na sześciu odcinkach. To Nowy Sącz – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Limanowa, stacja Limanowa, Szczyrzyc – Tymbark, Rabka Zaryte – Fornale oraz Chabówka – Rabka Zaryte. Dla dwóch kolejnych fragmentów Tymbark–Limanowa i Podłęże – Gdów trwają postępowania przetargowe - dodaje Mateusz Wanat
Kiedy cała sieć będzie gotowa, to najszybsze pociągi trasę Kraków–Nowy Sącz pokonają w około 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie około 90 minut.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!
