Oszuści w ten sposób ukradli ponad 55 tysięcy złotych. Do nowosądeckiej Policji zgłosiły się ostatnio trzy osoby, które straciły pieniądze w podobny sposób. Przestępcy wykonywali połączenie, które identyfikowało się w telefonach pokrzywdzonych jako infolinia banku. Później fałszywi konsultanci informowali o nieprawidłowościach na koncie. Oszuści prosili o zainstalowanie aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do telefonu.
Następnie fałszywi konsultanci prosili o zmianę hasła do bankowości mobilnej, uzyskując tym samym pełny dostęp do rachunków swoich ofiar. Informowali przy tym, że będą przychodziły kody autoryzacyjne, które trzeba im przekazywać. Pokrzywdzeni postępowali zgodnie z otrzymywanymi instrukcjami, a dzięki temu cyberoszuści przy pomocy kodów BLIK i otrzymanych od ofiar kodów autoryzacyjnych, przelewali środki z kont poszkodowanych na inne konta, zaciągali kredyty lub wypłacali pieniądze z bankomatu – informuje Aneta Izworska z nowosądeckiej Policji.
W efekcie Sądeczanie stracili ponad 55 tysięcy złotych. Policja ostrzega i prosi o ostrożność w kontaktach z obcymi w szczególności przez telefon. Oszuści stosują rożne metody, często podając się za pracowników spółdzielni, banków, a nawet policjantów. Mundurowi przypominają też o tym, żeby chronić swoje dane i nie podawać kodu BLIK. Warto także uważać na aplikacje, które instaluje się w swoim telefonie. Osoby, które podejrzewają, że ktoś próbuje ich oszukać powinny natychmiast powiadomić policję.
Jesteś świadkiem ciekawego zdarzenia w waszej okolicy? A może chcesz poinformować o trudnej sytuacji w Twoim mieście? Czekamy na zdjęcia, filmy i gorące newsy! Piszcie do nas na: [email protected]