Nowy Sącz. Robot - kelner obsługuje gości jednej z restauracji
Przywozi klientom dania do stolika, rozmawia z nimi, a nawet śpiewa piosenki. Nietypowego kelnera ma jedna z restauracji w Nowym Sączu. Właściciel Novo.Sądeckiej „zatrudnił” robota – kelnera. Wszystko po to, żeby usprawnić obsługę gości. To pierwsza restauracja w mieście, która wykorzystała tego typu nowinkę technologiczną. Robot porusza się na kółkach i ma wbudowane w sobie kilka tac, na których rozwozi klientom zamówienia do stolików.
Robot przypomina kota, nazwaliśmy go Novuś. Zdecydowałem się na takie rozwiązanie, bo lubię nowinki technologiczne. Cieszy mnie to, że jesteśmy pierwsi w Nowym Sączu. Odbiór klientów jest taki, jak się spodziewałem, czyli dobry. Jest duże zainteresowanie, robot jest taka dodatkową atrakcją – mówi właściciel restauracji Tomasz Florek.
Robot Novuś pomaga obsłudze restauracji
Pracownicy Novo.Sądeckiej zgodnie twierdzą, że robot Novuś pomaga im w codziennych obowiązkach. Głównie chodzi o czas zaoszczędzony na wydawaniu dań, który obsługa może poświęcić innym gościom. Robot jest dużą atrakcją, zwłaszcza wśród dzieci. Novusia można pogłaskać, porozmawiać z nim, a niektórym nawet śpiewa piosenki. Robot może wyświetlać również komunikaty tekstowe, które obsługa wcześniej napisze na jego monitorze.