Informacje o pożarze Straż Pożarna otrzymała około godziny 18:20. W trakcie zdarzenia nie było pasażerów w pociągu. Polregio na miejsce skierowała służby techniczne, a prace zaczęła komisja składająca się z przedstawicieli spółki oraz PKP Polskich Linii Kolejowych.
Wiele wskazuje na to, że przyczyną pożaru było zwarcie instalacji elektrycznej, instalacji wysokiego napięcia, ale musimy zaczekać na zakończenie prac komisji. Wtedy zostaną ustalone dokładne przyczyny tego pożaru. Pojazd został ściągnięty na tor boczny. Decyzja o tym, czy naprawa jest możliwa, czy jest opłacalna i jeśli tak, to jaki jest jej niezbędny zakres, nastąpi po zakończeniu prac komisji, obecnie trwają oględziny, trwa szacowanie strat. Chciałbym w imieniu swoim, w imieniu zarządu Polregio serdecznie podziękować wszystkim pracownikom naszej spółki, ale też straży pożarnej, pracownikom SOK za sprawną i szybką akcję — Jakub Leduchowski, rzecznik prasowy Polregio.
Polecany artykuł:
Skład EN57-2036, w którym w czwartek na dworcu w Nowym Sączu wybuchł pożar, pochodzi z 1980 roku, w 2006 był remontowany, a w 2013 przeszedł kapitalny remont.