PKP PLK informuje, że pomimo licznych monitów oraz wezwań zamawiającego oraz inżyniera projektu firma, która odpowiadała za odcinek Rabka Zaryte – Mszana Dolna nie wykonywała zasadniczych prac zgodnie z założeniami umowy.
Niewłaściwa realizacja robót poskutkowała rażącym naruszeniem harmonogramu oraz zagrożeniem terminowej realizacji całego projektu. W tej sytuacji PLK działając w interesie publicznym oraz mając na uwadze kluczowe znaczenie inwestycji dla poprawy infrastruktury kolejowej w regionie, podjęły decyzję o rozwiązaniu umowy z dotychczasowym wykonawcą robót budowlanych na odcinku Rabka Zaryte - Mszana Dolna - mówi Rusłana Krzemińska rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe
PKP PLK zapowiadają, że spółka będzie chciała szybko wybrać nowego wykonawce, który będzie kontynuował rozpoczęte prace i zakończy przebudowę linii kolejowej pomiędzy Rabką – Zaryte, a Mszaną Dolną w jak najkrótszym czasie.
Firma STRABAG nie zgadza się z zarzutami PKP PLK. Spółka wydala też specjalne oświadczenie, które zamieściła na swojej stronie internetowej.
STRABAG Sp. z o.o. nie zgadza się z uzasadnieniem odstąpienia od umowy na budowę linii numer 104 Rabka Zaryte – Mszana Dolna, które otrzymał od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Obecnie analizujemy otrzymane odstąpienie pod kątem prawnym oraz zgodności ze stanem faktycznym - czytamy w oświadczeniu
Przebudowa linii kolejowej Nowy Sącz – Chabówka zaczęła się we wrześniu 2023 roku. Firmy pracują w sumie na kilku odcinkach. To Chabówka – Rabka Zaryte – Mszana Dolna oraz Limanowa – Klęczany – Nowy Sącz.
Przebudowana trasa Chabówka – Nowy Sącz będzie częścią nowej linii kolejowej o nazwie „Podłęże – Piekiełko”, która region sądecki i podhalański połączy z Krakowem. Całość ma być gotowa przed 2030 rokiem.
Po zakończeniu prac podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma trwać mniej niż 2 godziny, a z Krakowa do Nowego Sącza mniej niż godzinę.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!