Nowa linia pomiędzy Szczyżycem, a Tymbarkiem będzie miała około 8 kilometrów. Pociągi pasażerskie pojadą tam z prędkością do 160 kilometrów na godzinę, a pociągi towarowe do 120 kilometrów na godzinę. Na całym odcinku zaplanowano też tunele, mosty i wiadukty. Wszystkie skrzyżowania torów z lokalnymi drogami będą bezkolizyjne. Powstanie też sieć trakcyjna i nowoczesny system sterowania ruchem pociągów.
Pośrodku budowanego odcinka powstanie nowy przystanek kolejowy Stróża koło Dobrej. Dzięki pochylni i ścieżkom naprowadzającym peron będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przystanek wyposażony będzie w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i stojaki rowerowe.
Polecany artykuł:
Linia Podłęże – Piekiełko połączy się z nowo projektowaną stacje Szczyrzyc z już istniejącą stacją Tymbark na linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz, które od roku jest już przebudowywana. Na tej trasie roboty trwają już na 3 odcinkach. To Limanowa – Klęczany, Klęczany – Nowy Sącz oraz Chabówka – Rabka Zaryte.
Przebudowa pierwszych fragmentów odcinka Chabówka – Nowy Sącz zakończy się w przyszłym roku, a do 2030 roku powstanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną.
Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w około 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego ma trwać do 90 minut.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na online@grupazpr.pl!