W najbliższych latach GDDKiA chce przebudować odcinki Wadowice – Sucha Beskidzka. Białka – Skomielna Biała, Kasina Wielka – Limanowa, Limanowa – Chełmiec, a także kawałek z Ropy do granicy z województwem podkarpackim.
W marcu podpisaliśmy umowy na projekty modernizacji dwóch odcinków drogi krajowej numer 28, od Kasiny Wielkiej do Limanowej oraz od Limanowej do Chełmca. Na początku kwietnia podpisaliśmy umowę na przygotowanie projektu modernizacji drogi krajowej numer 28 między Ropą a granicą województw małopolskiego i podkarpackiego. W lutym wybraliśmy wykonawcę odpowiedzialnego za przygotowanie zmian od odcinka z Białki do Skomielnej Białe, znamy też firmę, która złożyła najkorzystniejszą ofertę na projekt rozbudowy od odcinka z Wadowic do Suchej Beskidzkiej - mówi Kacper Mochna z GDDKiA w Krakowie.
DK 28. Co będzie wyremontowane?
Na odcinku Wadowice – Sucha Beskidzka, który ma prawie 20 kilometrów długości zaplanowano przebudowę 12 przepustów i jednego mostu w Suchej Beskidzkiej na Stryszawce. Przebudowane będą też 24 skrzyżowania. Na trasie Białka – Skomielna Biała liczącym też około 20 kilometrów GDDKiA chce przebudować 7 mostów i 37 przepustów, a także około 40 skrzyżowań. Na odcinku Kasina Wielka – Limanowa do przebudowy wybrano 2 mosty i 89 przepustów, a także 27 skrzyżowań. Na trasie powstanie też 5 nowych mostów. Remontu doczeka się też prawie 19-kilometrowy odcinek z Limanowej do Chełmca. Tam przebudowane będą aż 53 przepusty i prawie 20 skrzyżowań. Zaplanowano też budowę jednego nowego mostu. Natomiast na odcinku z Ropy do granicy z województwem podkarpackim do przebudowy wybrano ponad 17 kilometrów drogi.
Droga krajowa numer 28 jest jedną z głównych tras w regionie. Prowadzi od Zatora do przejścia granicznego w Medyce. Między innymi przez Wadowice, Suchą Beskidzką, Skomielną Białą, Rabkę, Mszanę Dolną, Limanową, Nowy Sącz, Gorlice, Jasło czy Sanok. W sumie ma około 350 kilometrów długości. Droga ma dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku.
