Sezon narciarski 2023/24. Co czeka na narciarzy na Sądecczyźnie?
Cieszyć mogą się między innymi narciarze, którzy przyjeżdżają na Palenicę w Szczawnicy, ale też na Jaworzynę Krynicką w Beskidzie Sądeckim, bo tam nowości będzie najwięcej. Także dla sportowców. Na Jaworzynie Krynickiej trwa między innymi budowa nowego zaplecza gastronomiczno-usługowe, a także rozbudowa hotelu. Na szczycie góry powstanie też nowa, niebieska trasa narciarska z koleją krzesełkową. Remontu doczeka się też system naśnieżania oraz oświetlenia tras narciarskich.
Prace na Jaworzynie będą kosztować około 200 milionów złotych. Wszystko zakończy się w 2025, ale część nowości będzie gotowa jeszcze w tym sezonie.
Sezon narciarski. Propozycje PKL w Szczawnicy
Duże zmiany czekają też stację na Palenicy w Szczawnicy oraz na Szafranówce, gdzie PKL chce rozwijać bazę dla narciarstwa i snowboardu wyczynowego. Na trasie numer 1 na Palenicy zaplanowano modernizacje systemu śnieżenia, budowę nowej oraz ulepszenie istniejącej pompowni wody, wykonanie drenaży i stabilizację trasy. Dodatkowo na skrzyżowaniu trasy nr 1 i 2 powstanie tunel, dzięki któremu szusowanie narciarzy na obu trasy będzie bezpieczne i niezależne. Pojawi się tam też zaplecze socjalno-techniczne dla zawodników i trenerów, strefa z trybunami dla kibiców oraz stanowiska sędziowskie.
Polecany artykuł:
Natomiast na Szafranówce PKL planuje modernizacje systemu śnieżenia, a także budowę 4-osobowa kolei krzesełkowa. Dodatkowo powstanie tam też zaplecza dla zawodników i trenerów. Trasa będzie też wzbogacona urządzeniami do pomiaru czasu oraz strefą startu i mety.
Na rozbudowę stacji na Jaworzynie Krynickiej i na Palenicy PKL w najbliższych 2 latach wyda około 300 milionów złotych. Polskie Koleje Linowe swoje ośrodki mają w Tatrach, Beskidach, Pieninach i Bieszczadach.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!