Na odcinku Szczyrzyc - Tymbark linia kolejowa będzie mieć w sumie około 8 kriometrów długości. Trasa będzie przebiegać przez tereny podgórskie. Dlatego na całym odcinku zaplanowano dwa tunele, mosty i wiadukty kolejowe. Wszystkie skrzyżowania torów z lokalnymi drogami będą bezkolizyjne. Powstanie także sieć trakcyjna i cyfrowy system sterowania ruchem pociągów. Składy pasażerskie będą mogły rozpędzać się tam do 160 kilometrów na godzinę, a towarowe do 120 kilometrów na godzinę. Zgodnie z planem nowa linia na odcinku Szczyrzyc - Tymbark będzie gotowa do połowy 2029 roku.
To ważny moment realizacji projektu pod nazwą „Podłęże-Piekiełko”. Do tej pory pracowaliśmy przede wszystkim przy modernizacji istniejącej od XIX wieku linii kolejowej numer 104. Natomiast teraz podpisaliśmy umowę na budowę linii kolejowej numer 622, zupełnie nowego szlaku, który docelowo stworzy dogodne połączenie kolejowe Krakowa z Limanową i Nowym Sączem – mówi Mateusz Wanat dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Pośrodku budowanego odcinka powstanie nowy przystanek kolejowy Stróża koło Dobrej. Dzięki pochylni i ścieżkom naprowadzającym peron będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przystanek wyposażony będzie w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i stojaki rowerowe.
Będzie można z niego szybko dojechać między innymi do Limanowej, Mszany Dolnej czy Gdowa. Budowa odcinka Szczyrzyc – Tymbark będzie kolejnym etapem budowy większego połączenia, które usprawni przejazd pociągów z Nowego Sącza i Podhala w kierunku Krakowa. Dziś fachowcy pracują na kilku odcinkach pomiędzy Nowym Sączem, a Chabówką.
Oprócz samego Nowego Sącza dużo dzieje się w Limanowej, a także na odcinkach Limanowa – Klęczany, Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte i Rabka Zaryte – Mszana Dolna - Fornale. W sierpniu pociągi wróciły na pierwszy przebudowany fragment torów od Chabówki do Rabki-Zdroju. Kolejne odcinki PLK chce otwierać już w najbliższych miesiącach. Cała trasa Nowy Sącz - Chabówka - Kraków ma być gotowa do 2030 roku.

Najszybsze pociągi trasę Kraków – Nowy Sącz pokonają w około 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie około 90 minut.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!