Dodatek w wysokości 300 zł przysługuje na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 lat. Jeśli dziecko ma orzeczoną niepełnosprawność, to ten okres jest wydłużony do ukończenia 24 lat. Pieniądze można wydać na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Wnioski na nowy okres świadczeniowy można składać do końca listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia do 30 września - mówi Anna Szaniawska regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie małopolskim.
Wniosek o pieniądze z programu "Dobry Start" można złożyć tylko elektronicznie. Przez aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Warto sprawdzić, czy poprawnie podaliśmy PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz aktualny numer konta - dodaje Anna Szaniawska
Informację o przyznaniu pomocy będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS, również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia. Pieniądze wypłacane są tylko na wskazany rachunek bankowy.

Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!