UWAGA! Oszuści znowu zaatakowali na Sądecczyźnie

i

Autor: KMP Nowy Sącz UWAGA! Oszuści znowu zaatakowali na Sądecczyźnie

uwaga oszust

UWAGA! Oszuści znowu zaatakowali na Sądecczyźnie

2024-10-01 15:52

Nie dajmy się oszukać. Po raz kolejny przypomina policja z Nowego Sącza. Nie bez powodu, bo złodzieje znowu zaatakowali. Tym razem oszust podał się za pracownika banku. Mężczyzna wyłudził dane mieszkanki regionu sądeckiego, a potem zaciągnął na nią kilka kredytów.

Odebrała telefon, uwierzyła osobie dzwoniącej, a teraz ma poważne problemy. Mieszkanka Sądecczyzny dowiedziała się, że zaciągnęła kredyty na 123 tysiące złotych. Sama jednak o taką pożyczkę się nie starała. Zrobił to oszust, który podał się za pracownika banku.

Kilka dni temu mieszkanka Sądecczyzny odebrała telefon, a rozmówca przedstawił się jako pracownik banku. Poinformował, że ktoś chce zaciągnąć w jej imieniu kredyt i żeby go szybko anulować musi zainstalować w swoim telefonie aplikację umożliwiającą zdalną pomoc techniczną. 

Zdenerwowana kobieta postąpiła zgodnie ze wskazówkami rozmówcy. Później miała czekać, aż skontaktuje się z nią policja, by przyjąć zgłoszenie o próbie oszustwa. Kiedy nikt nie zadzwonił, mieszkanka Sądecczyzny postanowiła wykonać telefon do banku. Wówczas okazało się, że została oszukana.

Dzięki zainstalowanej aplikacji i formularzowi, który kobieta wypełniła, rzekomy pracownik banku w łatwy sposób uzyskał dostęp do jej poufnych danych. Dysponując nimi, zawarł w imieniu kobiety trzy umowy kredytowe na łączną sumę 123 tysięcy złotych - mówi Justyna Basiaga z policji w Nowym Sączu.

QUIZ: O pogodzie wiesz już wszystko? Sprawdź swoją wiedzę!

Pytanie 1 z 10
W jakim kierunku wieje halny?

Przy tej okazji policja po raz kolejny prosi o ostrożność przy okazji kontaktów telefonicznych z nieznajomymi. Nawet gdy przedstawiają się jako pracownicy banku.

Chroń swoje dane, w tym również numery telefonów. Czerwona lampka powinna zapalić się, zwłaszcza gdy osoba podająca się za pracownika banku wymaga zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania czy aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego lub pulpitu. Nie udostępniaj nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku - dodaje Justyna Basiaga.

Nie przekazujmy też kodów BLIK ani nie autoryzujmy przelewów, których sami nie wykonujemy. Nie otwierajmy przesłanych linków, nie znając ich nadawcy ani zawartości.

Gdy pojawi się jakiekolwiek podejrzenie próby oszustwa, koniecznie należy powiadomić Policję, dzwoniąc na numer alarmowy 112.

Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!